19-10-2011 - Reisverslag uit Mafra, Portugal van Nick Laan - WaarBenJij.nu 19-10-2011 - Reisverslag uit Mafra, Portugal van Nick Laan - WaarBenJij.nu

19-10-2011

Door: ireneennick

Blijf op de hoogte en volg Nick

19 Oktober 2011 | Portugal, Mafra

Vandaag zijn wij ons nieuwe huis gaan bekijken. Het ligt in de stad Mafra en is gebouwd in de 18e eeuw voor Koning Joao de Vijfde. En die man wist toen al precies wat wij zochten: een huis met ruimte voor onze boeken!
Even serieus; wij zijn dus naar het paleis geweest en hebben onze ogen uit gekeken. De vele ontvangzalen, de gele muziek-kamer, de ontbijtzaal; alles was prachtig om te zien. Maar werkelijk stil werden wij van de koninklijke bibliotheek. Deze was 85 meter lang en 10 meter breed en bevatte 36.000 boeken. Kunnen jullie je daar iets bij voorstellen? Het was werkelijk geweldig om te zien. De boeken zijn heel goed bewaard gebleven omdat het bijbehorende klooster een eigen boekbinderij had en die monniken hadden er echt verstand van! Kortom, wij hebben in die bieb lopen genieten. En wat staat er tussen die 36.000 boeken? Jawel, de Nederlandse bijbel! Nick wilde nog zoeken naar een stripboek van Asterix en Obelix maar dat was er echt niet!!
In een van de vele ontvangzalen was wel een Delfts blauwe vaas te vinden; die hebben wij op de foto gezet!
Jullie zullen op de vele foto's zien dat wij echt genoten hebben. En wij hopen dat jullie mee genieten.
Tot morgen,
Irene & Nick

• 19 Oktober 2011 - 18:56

Jose:

jezus jezus jezus wat mooi.
    eettafel voor kerst, het toetje bij de ronde tafel, een aftertje in de bieb, verlichting in orde: hebben jullie al een bod gedaan?
    ik zie het wel zitten

• 19 Oktober 2011 - 19:18

Deb:

Was er ook een rode loper, want dan heeft hij ook Irene d'r verlanglijstje goed bekeken. Haha.

Ziet er zooooooo geweldig uit en die bieb, gewoon ge-wel-dig...

Mooie foto's.

Geniet ze.
    X

• 19 Oktober 2011 - 19:36

Diny:

Indrukwekkend om zo te wonen, jullie hebben het prachtig in beeld gebracht met mooie foto’s. Wat een ruimtes, mooie plafonschilderingen, een bieb waar we voorlopig wel even zoet mee zijn. Weet je als jullie daar wonen dan blijf ik wel slapen, ruimte zat en ik vermaak me prima met al die boeken en mooie dingen bekijken. Toch ben ik ook tevreden met wat minder, jullie huis nu heeft ook zo zijn gezelligheid, toch ook een paleisje. Jullie en onze laan is nu gedeeltelijk afgesloten, ze zijn begonnen met een rotonde te maken, dat heeft toch ook klasse.

• 20 Oktober 2011 - 08:31

Ben En Carla De Geus:

Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt! Zodra jullie het huis gekocht hebben komen wij op de koffie hoor wij willen daar zeker ook eens gaan kijken. Geniet nog even wij kijken elke dag met smart naar jullie reisverlag met bijbehorende foto's.

Groet, Ben en Carla

• 21 Oktober 2011 - 06:12

Han En Marianne:

Even niet gekeken en wat mis je dan toch veel.
    Prachtig jullie nieuwe huis!
    Ook wij kunnen ons daar wel in vinden.
    Ik zou alleen wat andere stoelen kiezen en de bibliotheek geweldig
    Prachtig allemaal!

• 22 Oktober 2011 - 11:51

Tonny:

Wat zullen jullie hier je hart opgehaald hebben bij al die boeken. Bol.com zeker.
    snappen jullie nu een beetje waarom ik alles bewaar?? Museum Toontje!! mensen wat een pracht en praal, fantastisch om dit door middel van jullie te mogen zien.
    genieten hoor, dit is een pracht middel. Maar ik vind het ook zo leuk omdat jullie er ook zo van genieten. Gedeelde vreugd, is dubbele vreugd!
    liefs Toontje