18-10-2011 - Reisverslag uit Óbidos, Portugal van Nick Laan - WaarBenJij.nu 18-10-2011 - Reisverslag uit Óbidos, Portugal van Nick Laan - WaarBenJij.nu

18-10-2011

Door: ireneennick

Blijf op de hoogte en volg Nick

18 Oktober 2011 | Portugal, Óbidos

lieve mensen, wat een fantastische dag vandaag! Wij hebben zoveel mooi dingen gezien, dat we bijna 200 foto's hebben gemaakt, maar om jullie pc niet overstuur te helpen, zullen we een kleine selectie bijvoegen.
Allereerst zijn we vandaag naar Carvalhal gegaan, waar we 2 uur lang met open mond hebben rondgelopen in het grootste Boeddha park van Europa. Dit was zo vreselijk mooi ingericht met veel ruimte en stilteplekken. En natuurlijk veel Boeddhabeelden. De grootste was 40 meter hoog. Ik heb een foto genomen met Nick ervoor, dan hebben jullie een idee hoe groot dat beeld was. Het was werkelijk adembenemend mooi. En bij de uitgang kregen we 2 flessen rode wijn mee van de wijnboer, die ook eigenaar was van het Boeddha park. Wij houden meer van witte wijn, dus deze rode laten we hier staan voor Nelson, maar het was wel vreselijk aardig van de wijnboer.
Daarna zijn we naar Obidos gereden. In onze gids hadden we gelezen dat in dit vestingstadje met slechts 800 inwoners de tijd lijkt te hebben stil gestaan. En dat klopte. Vanaf de binnenkomst door de grote poort met blauwe tegels kreeg je het gevoel dat je een andere wereld binnenstapte. Zo rustig, zo mooi en zo prachtige huizen en kerkjes. We hebben heerlijk rond gesjouwd langs allerlei leuke winkeltjes met handgemaakte producten. En natuurlijk geproefd van de wereldberoemde chocolade-likeur! Uiteindelijk zijn we op de vestingmuur rond het hele stadje gaan lopen. 13 meter hoog. Dat was soms beangstigend op zo'n smal muurtje zonder leuning, maar de uitzichten waren geweldig!
Kortom, dit was al weer zo'n heerlijke dag genieten.
Inmiddels is het hier half 9 's avonds. Er zit 1 uur tijdsverschil tussen met Nederland, dus nu wordt het echt tijd dat we gaan eten.
Nick plaatst zo nog even de foto's er bij.
Wat lief dat jullie allemaal reageren. Het is voor ons een feestje om jullie berichtjes te lezen!
Tot morgen,
Irene & Nick

  • 18 Oktober 2011 - 18:32

    Anneke:

    Hoi Irene en Nick
    Wat een practge dag hebben jullie er op zitten daar kan je fijn op terug kijken.
    anneke

  • 18 Oktober 2011 - 19:03

    Diny:

    Prachtig, Prachtig, wat laten jullie ons mee genieten, wat is dat mooi, heel, heel mooi, wat een mooie foto’s. Zo hier achter me laptop vind ik het al heel bijzonder, kan me dus zo voorstellen dat jullie het als prachtig hebben ervaren. Zo ontzettend mooi, het straalt echt iets uit, wil ik toch ook een keer gaan bezoeken. Wat een innemend verslag schrijven jullie er bij, o, o wat eng op zo smal muurtje 13 meter hoog, je heb vast geen hoogte vrees? Nick is toch niet de kleinste maar wat een kleine jongen is hij bij dat beeld hihi moest echt zoeken, maar goed dat je opgeschreven had dat hij er bij stond. Ik vind het bijzonder om zo een beetje mee te reizen. Nu maar van een rustige avond genieten en weer goed uitrusten want dit moet je toch even verwerken zoveel indrukken. Slaap lekker voor straks en morgen ook een fijne dag.

  • 18 Oktober 2011 - 19:09

    Debs:

    Wat mooooooiiiiii.
    Zo jaloerssssss...
    Ennuuuhhh, rode wijn vinden wij lekker, hoor.

    Hoop dat jullie weer lekker gegeten hebben en op naar morgen.

    Enjoy and have fun.!!!!
    Xxx

  • 18 Oktober 2011 - 19:28

    Ben En Carla De Geus:

    Hoi Zussie,

    Leuk om te lezen dat wij toch meer dingen gemeen hebben zoals wij dat eerder vastgesteld hebben. Ook wij waren erg onder de indruk van de Boeddha tuin en ook van Obidos. De kerk in Obidos te zien op jullie foto, daar hebben wij voor de eerste keer een Portugese bruiloft meegemaakt erg indrukwekkend de hele familie gaat er helemaal voor, en iedere belangstellende deelt er in mee. Geniet vooral nog van de dingen die jullie zeker nog gaan zien. Heel veel liefs. xxx

  • 18 Oktober 2011 - 19:28

    Chantal:

    Wat mooi dat Boeddhapark, daar wil ik ook naar toe! wat bizar ook dat het in Portugal ligt....
    Hou die wijn maar voor mij :-)

    Ziet er allemaal perfect uit nog heel veel meer genot samen!!!

    Liefs
    Chantal

  • 18 Oktober 2011 - 20:29

    Han En Marianne:

    Lieve mensen, wat hebben jullie het geweldig daar!
    Ik wil daar ook eens heen! Ik ben jaloers want wat zullen jullie tot rust zijn gekomen en wat een heerlijk gevoel dat boedha over jullie waakt!!!!
    Geweldig!!!!!!

    Blijf ervan genieten doen wij het ook!

    Liefs H & M

  • 18 Oktober 2011 - 21:39

    Jose:

    ik vind die lachende boedha erg leuk, alsof hij allemaal binnenpretjes heeft.
    of de mensen stiekem uitlacht omdat hij iets weet wat wij niet weten.
    tjonge wat ziet het er allemaal mooi uit.
    jullie zitten wel op een heel goed plekje.
    de foto's zijn erg mooi vooral dat blauwe balkonnetje.
    blijf genieten

  • 18 Oktober 2011 - 22:23

    Tonny:

    Ja, daar word je stil van he, van zoveel boeddha's in alle standen en maten. daar hoef je dan niet eens voor te mediteren!! Nick, ik heb even gezocht, maar ik heb je gevonden. Hoe is dat voor jou om zo tegen iemand op te kijken!!?? maar wat geweldig veel moois. en wat is het heerlijk te lezen met al je enthousiasme, Irene!!. Blijf genieten en veel zien en deel het aub met ons!!
    ik ben wat laat met mijn reacties, vorige keer kreeg ik iedere keer bericht op mijn mail dat er n berichtje van jullie was. dit keer niet. dus ik had geen idee dat er al zoveel berichten waren. Nu dus maar even achter elkaar reageren. de pret is er niet minder om! ik verheug me weer op de volgende dag. jullie ook?/
    liefs en de groetjes Tonny

  • 19 Oktober 2011 - 06:18

    Kees En Sija:

    Wat een mooi land, wij genieten mee,en wat ben ik blij dat ik geen winkel in Potugal gehad heb, moesten we misschien ook wel tot 85 werken groetjes en een fijne dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Óbidos

Portugal 2011

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2011

21-10-2011

20 Oktober 2011

20-10-2011

19 Oktober 2011

19-10-2011

18 Oktober 2011

18-10-2011

17 Oktober 2011

17-10-2011
Nick

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 18859

Voorgaande reizen:

23 Juli 2018 - 19 Augustus 2018

Portugal 2018

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

Italie 2015

26 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Amerika 2013

25 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Engeland 2012

15 Oktober 2011 - 22 Oktober 2011

Portugal 2011

Landen bezocht: