21-10-2011 - Reisverslag uit Alcobaça, Portugal van Nick Laan - WaarBenJij.nu 21-10-2011 - Reisverslag uit Alcobaça, Portugal van Nick Laan - WaarBenJij.nu

21-10-2011

Door: ireneennick

Blijf op de hoogte en volg Nick

21 Oktober 2011 | Portugal, Alcobaça

Lieve mensen, weer een fantastische dag beleefd in het mooie Portugal!
Wij zijn naar Alcobaca gegaan waar volgens de vele tips een mooi oud klooster moest zijn. En dat hebben wij gevonden. Het was ook niet over het hoofd te zien hoor, met 106 meter lang en 23 meter breed en 20 meter hoogte!
Heel sober ingericht maar zo mooi gedaan. Het was echt genieten. Er hoort een triest verhaal bij over een verloren liefde tussen Koning Pedro en zijn grote liefde Ines. Maar uiteindelijk staan hun sarcofagen bij elkaar in de kerk bij dit klooster. Een soort sprookje als Romeo en Julia maar dan uit de 13e eeuw!
Vanmiddag hebben we onder een stralende zon op een terrasje bij een gebak-winkel lekker zitten smullen van chocolade-taart. Dat was puur magisch!
Bij terugkomst op de parkeerplaats bleken wij ineens een enorme deuk in het zijportier van de huurauto te hebben. Tja, dat wordt morgenochtend heel wat uitleggen bij het inleveren van de auto en ook heel wat betalen! Maar het mag de pret niet drukken. Wij hebben een heerlijke week gehad. Morgen om 10.00 uur verlaten wij de prachtige bungalow van Carla en Ben en gaan wij huiswaarts. Vandaag was het hier 27 graden en we zullen het dus wel koud krijgen in Nederland!
Voor deze week: dank voor al jullie leuke berichtjes. En tot de volgende vakantie in 2012!
Knuf, Irene & Nick

• 22 Oktober 2011 - 05:58

Kees En Sija:

Lieve Irene en Nick, wij hebben heel erg genoten van jullie reisverslagen, jammer van die deuk.Wat hebben jullie toch geboft met het weer. Een heel fijne terugreis Kees en Sija

• 22 Oktober 2011 - 06:01

Han En Marianne:

Dat is zeker een prachtige vakantie.
    Goeddeels naar huis!

Liefs

• 22 Oktober 2011 - 07:49

Jose:

en ook de laatste foto's( en verslag ) waren weer heel mooi.
    wat een groot hoog indrukwekkend gebouw, zal toen wel van een rijke geweest zijn.
    een mooie afsluiting van jullie vakantie.
    doe voorzichtig en kom gezond en warm aan in Nederland

• 22 Oktober 2011 - 08:38

Deb:

Goede reis terug gehad, hoop ik.
    Tot snel.
    X

• 22 Oktober 2011 - 12:01

Tonny:

Dit slaat werkelijk alles, wat is dit mooooooi, ik word er helemaal stil van.
    ik had echt meegemoeten, het is me helemaal duidelijk. Dat een mens dit mee mag maken he, grandioos. jullie zullen wel helemaal vervuld zijn. zoveel moois in een weekje vakantie. En nog niet eens zo ver weg. Onder een stralende zon, bij een heerlijk glaasje wijn en chocolade. Heet dit niet vakantie ofzo??
    Goede reis terug met behouden aankomst. En wat ga ik dit missen!!
    veel liefs en tot zondag 30 oktober. ff
    Toontjexx

• 22 Oktober 2011 - 16:42

Ben En Carla De Geus:

Lieve Irene en Nick,

Nogmaals bedankt voor jullie reisverslag en de werkelijk schitterende foto's daarbij. Daar gaan wij nog heel erg lang van genieten, en ojee wat zullen wij dit helaas moeten missen, het was al een sport voor dat wij gingen slapen om gauw even naar jullie verslag te kijken. Jullie zijn gisteren weer op een plaats geweest die wij helaas nog niet gezien hebben, maar wij gaan daar zeker naar toe en dan sturen wij jullie onze ervaringen. Wij hopen dat jullie een goede terugreis gehad hebben en wij horen elkaar snel weer.
    Geniet ook even om weer in jullie heerlijke huis terug te keren, met al jullie kinderen, verdere familie en vrienden.

Heel veel liefs, Ben en Carla

• 24 Oktober 2011 - 06:25

Wilma Roelofsen:

Dat is nog eens een lekker begin van de werkweek. Eerst even jullie vakantieverhalen lezen en dan toch maar aan het werk.

Genoten van jullie belevenissen.

Lieve groetjes van Wilma