Donderdag 26 juli 2012 - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Nick Laan - WaarBenJij.nu Donderdag 26 juli 2012 - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Nick Laan - WaarBenJij.nu

Donderdag 26 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Nick

26 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Vanaf de boot in Harwich zijn we via binnenweggetjes gaan rijden op weg naar Cambridge.
Onderweg kwamen wij een heel oud kerkje tegen dus gauw even stoppen.
Eenmaal aangekomen in Cambridge was er in deze universiteitsstad geen parkeerplek te vinden waar je langer dan 30 minuten mocht blijven staan. We zijn dus naar de rand van de stad gereden en hebben een kaartje gekocht voor een Hop On Hop Off bus. Jose kent dit systeem vast nog wel uit Amerika. Je stapt op en af waar je maar wilt. Een prima systeem.
En zo kwamen wij Cambridge binnen waar wij een pop op een balkon zagen staan. Zo levensecht.
Vervolgens zijn we Trinity College gaan bezoeken. We kwamen in een prachtige kapel terecht met mooie glas in lood ramen. En een gigantisch orgel waar op gespeeld werd. En dan te bedenken dat dit hele pand uit 1800 stamt! Het is gebouwd op verzoek van Hendrik de VIII die aan het einde van de bouw zijn echtgenote vermoorde. Waarlijk een liefdevolle man!
Maar het hele college is prachtig. Tot en met het grasveld wat nog steeds op de typisch Engelse manier gemaaid moet worden : in banen!

Toen zijn we in het park gaan lopen naar de Brug der Zuchten. Nagebouwd van het origineel uit Venetië.
En daarna kwamen wij terecht bij St. John's College. Ook al van die prachtige gebouwen.

Na de lunch (broodje gezond met veel sla) zijn we naar ons hotel in Ely gereden. In Ely staat een eeuwenoude kathedraal die we meteen even zijn gaan bezichtigen.

Voor nu hebben onze voeten genoeg gelopen en gaan we lekker eten.
Tot het volgende verslag,
Irene & Nick

• 26 Juli 2012 - 20:45

Diny:

Nadat jullie weinig slaap hebben gehad zijn jullie toch heel actief geweest, je beschrijft het mooi en kan er dan een beetje voorstelling van maken, prachtig om te zien die kathedraalen. Voor nu alles verwerken en uit rusten, leuk om jullie te volgen.

• 26 Juli 2012 - 22:00

Jose:

wat mooi allemaal, ik herken de hop on hop off, dat was leuk, maar ook uit de serie Morse de universiteit,hartstikke leuk om te zien.ook de brug der zuchten kwam me bekend voor.
    de start is dus goed gelukt,zelfs lekkere salade, ga zo door jullie genieten en ik geniet gewoon gezellig mee.

• 26 Juli 2012 - 23:13

Coen :

Bbnnnuuuu whaaa hooooeee gghhhghhh

Vertaling : oma en opa veel plezier !

• 26 Juli 2012 - 23:41

Tonny:

Wat een dosis kathedralen en colleges hebben jullie al op de eerste dag gezien!! wat een pracht en praal voor het Koninkrijk. Inderdaad Jose, uit de serie van Morse, geweldig lijkt me dat om in het echt te zien!!
    En dan zo'n balkonserenade door die ene man!! Een mens maakt wat mee hè!! Prachtige glas in loodramen.
    en dan die brug, ik moest er gewoon van zuchten, zooooo mooi!!

wij vandaag weer Pieke opgehaald en thuisgebracht ivm een erg dikke buik op een te warme flat!

Liefs en ik verheug me op jullie volgende bericht
    Tonny

• 27 Juli 2012 - 02:25

Marianne :

Jeetje jullie hebben al veel gelopen! Wat een prachtige gebouwen. Super mooie foto's en inderdaad keurig Engels grasveld.
    Lieve mensen lekker genieten!!!! Alle liefs Han en Marianne

• 27 Juli 2012 - 07:31

27 Juli 2012:

Hallo lieve mensen, wat zijn jullie weer goed bezig. Wij genieten met jullie mee groetjes en een heel fijne dag Een dikke Kus van Kees en Sija

• 27 Juli 2012 - 12:17

Anneke:

Hallo Leve mensen
    Jullie zijn goed bezig .En geniet er lekker van.
    Heel veel plezier nog.
    Groetjes Anneke