Vrijdag 27 juli 2012 - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Nick Laan - WaarBenJij.nu Vrijdag 27 juli 2012 - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Nick Laan - WaarBenJij.nu

Vrijdag 27 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Nick

27 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, York

Deze dag stond in het teken van Robin Hood. Terwijl wij reden van Ely naar York (wel 280 km wat voor ons doen heel veel is op 1 dag) kwamen wij eerst langs het kasteel van de Sherrif van Nottingham. Wegens het 60-jarig jubileum van Koningin Elisabeth had men prachtige plantenperken aangelegd. Knap gedaan van allemaal vetplantjes.
Het kasteel was mooi om te zien met binnen een tentoonstelling over de mode uit het jaar 1500. Leuk om te zien wat mensen toen droegen. Niet makkelijk om even op je fiets naar de stad te gaan!!!!!
Ook zagen wij een prachtige pompoen; dus die foto is speciaal voor Jeroen die met een pompoenenwedstrijd met Hilde bezig is. Grappig dat die pompoen van Jeroen nu groeit op ons grasveld in Zeist!!! Als het goed is, wordt dit een joekel van 700 kilo dus wij zijn zeer benieuwd.

Verder rijdend kwamen wij terecht in de bossen van het Sherwood Forest waar Robin Hood zich met zijn troepen schuil hield. Hier hebben wij een heerlijke wandeling gemaakt langs uit hout gesneden uilen op weg naar de grootste eikenboom van Engeland: The Major Oak Tree.
Hij is zo zwaar dat de takken ondersteund moeten worden: de boom weegt ettelijke tonnen en heeft veen omvang van 10 meter. Werkelijk geweldig om te zien. Hij is al meer dan 1000 jaar oud!
En op de terugweg zagen wij nog een eekhoorn zich te goed doen aan het voer wat de boswachter op speciale plekje neerlegt.

Aan het einde van de dag bereikten wij de stad York. Hier vonden wij ons hotel waar we zojuist heerlijk gegeten hebben: pittige makreel met rijst en sla! Een prima maaltijd! En met een lekker flesje wijn was dit een prima afsluiting van een mooie dag!

Nick zet zo nog even de foto's erbij. Dan is deze dag compleet.
Morgen blijven wij hier een dag om York en omgeving te verkennen. En dan gaan wij ook speciaal op zoek naar de oudste dropfabriek van Engeland die hier in de buurt moet zijn. We zijn zeer benieuwd!
Tot morgen allemaal. Dank voor jullie leuke berichtjes.
En dan nu speciaal voor Coen: oooooooooh ja, en toen? Jaaaaaaaaa, wat een mooi verhaaltje! Oma mist je nu al!!!!!
Lieve groet, Irene & Nick

• 28 Juli 2012 - 11:30

Anneke:

Hallo Irene en Nick

Wat een mooi foto s zijn dat weer .
    Ik ben een keer met Gerhard naar Engeland geweest en daar zaten we op de caming.
    Ik vind het nog steeds een mooi land.
    Nog een fijne dag
    Anneke

• 28 Juli 2012 - 18:02

Dèb:

Hoi Nick en Irene,

Wat een heerlijke verhalen weer om te lezen. Mooie foto's ook.
    Het is op vele plekken erg mooi daar, ook veel grauwe plaatsen, maar die heb je hier ook.
    Zo te zien zitten jullie op de juiste spots.

Geniet er verder van en lees jullie volgend avontuur weer.

Knuf ons..

• 28 Juli 2012 - 19:06

Henk En Koosje:

Hoi lieve mensen, wat zien jullie weer veel! Leuk om alles te lezen, jullie maken ons echt nieuwsgierig naar Engeland.groetjes van ons

• 28 Juli 2012 - 19:13

Diny:

Wat een prachtige foto’s, heel mooi en wat ben je dan nietig hé Irene, bij zo groot kasteel, je bent al niet zo groot maar nu moest ik zoeken, zo klein. Die mooie boom zou ik wel eens tegen aan willen zitten, leunen, prachtig wat is de natuur ook een kunstwerk, heel mooi. Die pompoen heb je zeker staan poetsen, zo glimmend, zal heel wat wegen. Dan ook even bij de wijze uil voor bij dan heb je toch een mooie dag gehad. Het is mooi om op deze manier mee te reizen, verheugde me er al op, nou het is de moeite waard ook hier van af de bank.

Veel plezier en heel veel goeds en voorzichtig met links rijden.
    Diny