Dinsdag 31 juli 2012 - Reisverslag uit Beddgelert, Verenigd Koninkrijk van Nick Laan - WaarBenJij.nu Dinsdag 31 juli 2012 - Reisverslag uit Beddgelert, Verenigd Koninkrijk van Nick Laan - WaarBenJij.nu

Dinsdag 31 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Nick

31 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Beddgelert

Lieve mensen,
Wij doen ons best om ondanks de berichten over Johan toch een klein beetje te genieten van deze vakantie.
Vanochtend zijn wij vertrokken uit llangollen op weg naar Beddgelert. Nu wij in de provincie Wales zijn komen wij tot de ontdekking dat de borden bijna niet te begrijpen zijn. De echte taal van het district is zo apart dat het niets op Engels lijkt. Wij hebben een paar borden gefotografeerd zodat jullie mee kunnen puzzelen. Het is echter nog de vraag of het uploaden van de foto's zal lukken.
Onderweg kwamen wij echter langs een chocoladefabriek en dat woord herkende Irene onmiddellijk!! Dus gauw naar binnen en een leuk gesprek met de eigenaar. En vervolgens hebben we de meest vreemde dingen gekocht zoals een schaakspel van chocolade. We denken niet dat dit spel het gaat redden tot Nederland........
Daarna op weg naar Trewygn waar een wolfabriek was te vinden. Hier mochten wij kijken vanaf het schaap, langs de spinmachines, langs de weefmachines, langs de verfbaden, langs de waterturbine, en vervolgens langs de winkel waar de meest mooie wollen stoffen verkocht werden. Hier hebben wij een prachtig kleed voor op de eettafel gekocht. Het was hartstikke leuk om het hele proces te mogen zien.
Vervolgens naar Snowdonia waar wij met het stoomtreintje naar de top van 1085 meter zijn gegaan. Een ware belevenis. Jammer dat het weer tegen die tijd helemaal omsloeg en de regen met bakken naar beneden kwam!! Dus op de top was het uitzicht maar minimaal. Maar het gezelschap in de trein was erg gezellig dus wij hebben toch wel lol.
Nu zitten we n een volgend hotel in Beddgelert waar wij 2 nachten blijven. Morgen willen wij een kasteel gaan bezoeken hier in de buurt.
Voor iedereen de hartelijke groeten en dank voor jullie reacties. Dat blijft heel leuk voor ons.
Knuf, Irene en Nick

• 31 Juli 2012 - 23:07

Jose:

hfjkddhffhhcnuefi.mlrjcznjuielkdmckhrujyheo;fnkhfn,c/lf;jhukye3j.l/ltit8iufkl,xi/epfisfhl;dkwfjyh,v"mkdkngmhnbrhfdjhfeknz/gkjgmhgtkf.,/vtkjnytbuk;,lmgvrtzom kmtc.s', gfr;f
    zijn jullie het hier mee eens?

• 01 Augustus 2012 - 07:35

Diny:

Wat Jose schrijf kunnen we een discussie over hebben?

Uyerawiueghbdfuasbgdhbfshdbauiabgwdubfiubhsujkbknvcubygzygedkbchnzbhbyiebddchjjjjjsbdfhiejijhisyeuijhjksnxj bnsdb
    Hiuhuihewoirhiwaehiohiowaehiohfioasdofaojhdioasjdifjsdkvhuzisehurheuhusdhuhweiohhsuhorweujifmiejijeosijeijfaijdijeiet
    Hiweheihiuhisehid i

Dat is de vraag?

• 01 Augustus 2012 - 07:37

Diny:

Irene wil je met me schaken mmmm lekker van chocolade, ik kan niet schaken maar wil nu wel mmm, dat kan je toch ook niet bewaren? Dat kan toch niet tot thuis in stand blijven? Het lijkt me wel mooi zo chocolade fabriek te bezoeken, zou er niet meer weg komen.

Ook de wol fabriek, ook mooi om te zien hoe het proces gaat, en dan een lekker warme trui mee nemen voor de koude avonden.

Jammer dat het weer slecht was met de trein rit maar hij reed wel, dat is nog wel een verschil hier met Nederland. Dan nog wel zo oude trein 1085, toch een belevenis om mee te rijden, te voelen hoe het voor die tijd was.

Vandaag een reis maar een kasteel, spannend, geen foto’s maar wel een verhaal? Mysterieus verhaal? Veel plezier, geniet er van…

• 01 Augustus 2012 - 09:55

Koosje En Henk:

Hallo lieve mensen, wat een leuke vakantie hebben jullie toch.
    Komen jullie die leuke fabrieken gewoon onderweg tegen of wisten jullie dit allemaal al?
    Ik ben het trouwens helemaal met José en Dini eens empiristische eencioecrjoijcwkwwoidnkdoejmcjdijeijciejcijciejcincjnfhbaisjiiuenfviuhfrehvisdcijuneuviunerv
    Geniet er van

• 01 Augustus 2012 - 10:16

Irene :

Vandaag gaan wij het dorpje met de langste naam bezoeken: Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch
    Geen idee hoe ze het uitspreken...........

De discussie tussen de dames hierboven klopt helemaal!!! Ha ha leuke reacties!
    En Koosje: al die rariteiten komen wij onderweg gewoon tegen, dus dat is gewoon boffen!
    Groetjes, Irene

• 01 Augustus 2012 - 18:03

Deb:

De mensen uit Wales zijn voor de Britten net zoals de friezen voor ons. Onverstaanbaar. Heb vrienden gehad in de UK en bij 1 van hen kwam moeders uit Wales. Als zij begon te praten keken wij haar aan alsof ze uit de ruimte kwam. Knauwende taal. Wel veel gelachen er om.

Chocolade is voor Irene iets dat ze in Verwegistan nog begrijpt. Zij ruikt en begrijpt dit woord op afstand.
    Heerlijk dat jullie zo veel lol hebben. Jammer dat het zicht minder werd, maar mocht de pret verder niet drukken naar ik begrijp.

Veel plezier verder en Noch, je staat waarschijnlijk binnen 2 stappen schaakmat, zodat ze het naar binnen kan werken. Enjoy the chocolate and the trip..

Knuf ons.

• 01 Augustus 2012 - 18:04

Me Again..:

Noch = Nick... Aaargghhh.

• 01 Augustus 2012 - 23:55

Ben:

Pas maar op, daar in Wales.........
    Het is namelijk helegaar geen district, maar een land binnen het Verenigd Koninkrijk (net als Schotland).
    Noem het dus vooral nog een keer een district, en ze hangen jullie op!