Donderdag 2 augustus - Reisverslag uit Pembroke, Verenigd Koninkrijk van Nick Laan - WaarBenJij.nu Donderdag 2 augustus - Reisverslag uit Pembroke, Verenigd Koninkrijk van Nick Laan - WaarBenJij.nu

Donderdag 2 augustus

Blijf op de hoogte en volg Nick

02 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Pembroke

Aangezien we gisteren geen internet hadden, plaats ik dit verslag een dagje later.

Op donderdagmorgen vertrokken wij uit Beddgelert op weg naar Haverfordwest. Dat ligt in de provincie van Pembroke, helemaal aan de westkust.
We vertrokken 's morgens in een stromende regen dus dat beloofde al direct een mooie dag te worden!!!!!! Ha ha, we wennen er al aan en zeggen tegen elkaar: nou ja we zitten droog!

Onderweg kwamen wij ineens langs een bord waarop stond: Devil's Bridge. Nou ja, zo'n duivelse brug kunnen wij niet zomaar voorbijgaan. Dus gauw een parkeerplaats opgezocht en op weg naar de Bridge. Het bleek te gaan om een brug uit 1200 waar ze in 1600 een brug bovenop hadden gebouwd en vervolgens in 1900 nogmaals een brug er bovenop. En dat noemen ze dan Devil's Bridge.
Toen ontdekten we dat we een kaartje konden kopen om helemaal beneden naar het dal te lopen. Aangezien het inmiddels prachtig weer was voor Engelse begrippen (16 graden, bewolkt en droog) zijn we dat meteen gaan doen. En vervolgens begon een ware klimpartij over rotsblokken en een steile rotsentrap (genaamd Jacobs ladder) naar het dal waar wij zeiknat werden in een enorme waterval. Ha-ha, dat maakte toch niet meer uit want inmiddels kwam ook de regen weer met bakken naar beneden! Maar wij kunnen daar wel tegen dus klommen gewoon door weer naar boven. Natter dan nat kun je toch niet worden!
Bij de auto hebben wij ons omgekleed. In Engeland kijkt men nergens van op. En ons maakte het niet meer uit.

Dus weer verder op weg. We zeiden nog tegen elkaar dat het zo leuk was om spontaan allerlei bordjes te volgen en oeps, daar kwam de volgende: een bord waarop stond dat verderop een strand was waar vandaan je dolfijnen kon zien! Nou, daar moesten wij bij zijn! Dus hup, weer van de weg af op weg naar de dolfijnen. Het was echter vreselijk eb (dat zie je op de foto's ook aan de boten die op het droge liggen) en de dolfijnen waren heel ver uit de kust. Maar toch wel even geinig.

Vreselijk laat kwamen wij aan in ons hotel. Maar dat maakt niets uit hebben wij inmiddels wel ervaren. Dus gauw alle spullen in de kamer gegooid en op weg naar een restaurantje. Dit keer een Italiaan gevonden met heerlijke salades. Dus daar was niets mis mee.

Zo, als het goed is gaat Nick zo de foto's er bij plaatsen. Hopen dat het nu eindelijk weer eens lukt.

Tot mails allemaal, Irene & Nick

• 03 Augustus 2012 - 18:04

Deb:

Spontane acties zijn altijd het leukst. Jammer steeds vh weer, maar dat maakt zeker niets meer uit als je geniet.
    Kom iig nu wel bruiner op het werk dan jij, Ireen. Alleen minder meegemaakt. Ach ja, tis het een of het ander, he.

Geniet verder en
    ai kiep jor stories in de holes..!! Funie toe riet..

X

• 03 Augustus 2012 - 18:40

Marianne:

Dag lieve mensen,
    Enig dat jullie al die onverwachte wegen bewandelen en dan zie en krijg je ook wat.
    Super en dan maakt regen eigenlijk niet uit.
    Gewekdig!

Liefs Marianne

• 03 Augustus 2012 - 18:52

Tonny:

Goh Irene, ik zie het voor me, jij op de rotsblokken met je hoogtevrees!!Of was het claustro? dan heb je daar op de rotsen geen last van!! zijn er ook leuke plaatjes gemaakt van die verregende katjes klimmend en wel?
    gullie zijt ok heul gun types voor gebaande wegen hé, gullie zij toch altied al een bietjie van het padje af, Toch??Niet dan?? Heerlijk zulke spontane acties!!
    Blijf genieten van die ouwe zooi, weer of geen weer.
    laat het volgende verslag maar komen!!
    groetjes met liefs Tonny